PRODUCTION King Lear [Lier wang]
Data Type:news
Title:King Lear Performance Ends Todmorrow [Hwakang yizhan yan lierwang jinwei zuihou yitian shangyan]
Source:Taiwan Shin Sheng Daily News [Taiwan xingsheng bao]
Place:Taipei
Date:1974/4/10
Language:Chinese
Abstract:King Learr performance information

由中國文化學院戲劇系所推出的莎士比亞名劇《李爾王》今日為最後一天。

《李爾王》連日上演以來,頗為社會大眾注目,由於舞臺燈光與音響的配合,使全劇在衝的劇情中,更加地壯觀。

有一場戰爭場面,採用了雙方一明一暗出現的手法,雖然舞臺面積不大,仍然可以感受得出雄壯的氣魄。

十四日起將推出王生善教授的劇本《不了緣》,仍在藝術館演出。