PRODUCTION As You Like It [Jie da huanxi]
Data Type:news
Title:Hwa Kang Arts Festival Opens Today [Huagang yizhan jin jiekai xumu]
Source:Young Warrior's News [Qingnian zhanshi bao]
Place:Taipei
Publisher:Political Warfare Bureau, Ministry of National Defense [Guofangbu zhengzhi zuozhan ju]
Date:1976/5/19
Language:Chinese
Abstract:The Department of Theatre Arts has performed Shakespeare’s four great tragedies and several histories. This year, they choose the pastoral comedy As You Like It to experiment on a different style.

【本報訊】連續十年來,中國文化學院華岡藝展每年均要推出話劇、平劇、歌劇、交響樂、美術、國樂……等一系列的藝術科系學生實習演出。今年的華岡藝展,將由該院戲劇系今晚的舞臺劇,首先揭開序幕。

今(十九)日晚七時首由戲劇系應屆畢業生在南海路國立藝術館演出莎士比亞的浪漫喜劇《皆大歡喜》。王生善教授、楊金榜助教聯合執導,燕邨老師舞臺設計,該劇演出之後,緊接著在原地點演出李曼瑰教授遺作,由彭行才、林高樂聯合導演的《漢宮春秋》。

素以演出莎劇而聞名的華岡戲劇系,歷年已演出莎翁四大悲劇:《哈姆雷特》、《李爾王》、《馬克白》、《奧賽羅》及其他歷史劇等作品多齣。今年他們特別選擇了莎翁富有田園氣氛的喜劇《皆大歡喜》,以作為另一種演出風格之嘗試。

《皆》劇并定於廿日正式公開售票,票價分為六十、四十元,軍警學生半價優待。

《漢》劇於廿五日至廿七日演出三天,免費招待各界觀賞。