PRODUCTION A Midsummer Night's Dream [Zhongxiaye zhi meng]
Data Type:news
Title:The Department of Theatre Arts, College of Chinese Culture, to Present Shakespeare's A Midsummer Night’s Dream Today [Wenhua xijuxi jin gongyan shaweng mingju Zhongxiaye zhi meng]
Source:Central Daily News [Zhongyang ribao]
Place:Taipei
Publisher:Central Daily News [Zhongyang ribao]
Date:1979/5/9
Language:Chinese
Abstract:The Department of Theatre Arts, Chinese Culture College is to present A Midsummer Night's Dream again for 6 days. The production features fancy settings, good acting, and music composed by Wu Wen-tung.

蔚為傳統的文化學院戲劇系畢業公演莎劇,今年再演《仲夏夜之夢》,從今(九)晚起在國立藝術館連續公演六天。

昨天下午,該劇進行了一次綵排,整體效果不錯,頗獲來賓夏元瑜、唐魯孫、俞大綵、郎雲等人士好評,他們並提出部分改進意見,做為正式演出時的參考。

民國五十六年,該系畢業生首演《仲夏夜之夢》,以後每年一度的畢業公演,均排出莎翁名劇,成為國內舞台劇的一股傳統。今年由洪善群導演,劇本以梁實秋、朱生豪兩人的譯本折衷採用。

該劇的特色除場景華麗,演員均有相當戲劇專業訓練外,特別由吳文棟作曲,兩首兒歌及高潮處進行的配樂,都處理得不錯,祇是在夜森林之夢一場,調子稍顯沈悶。小精靈迫克的生動表演帶起很好的喜感。

據稱,由於國內大學英文系,莎劇是必讀物,加上劇界人士的重視,今年門票出售情形頗為理想。