PRODUCTION The Merchant of Venice [Weinisi shangren]
Data Type:news
Author:Zhou, Mei-hui
Title:The Merchant of Venice to Be Staged Tomorrow [Shaju Weinisi shangren ming gongyan]
Source:United Daily News [Lianhe bao]
Place:Taipei
Date:2001/4/6
Language:Chinese
Abstract:The Department of Drama and Theatre, National Taiwan University, is to present The Merchant of Venice, with Jiu Jenn-jung's translation and students' set and costume designs.
台大戲劇系將從明天起到九日,於台大第一學生活動中心演出莎士比亞經典喜劇「威尼斯商人」。

此劇由居振容教授執導、台大戲劇系十九位學生擔綱演出。為了精確掌握莎翁原著語言的強度和戲劇性,由導演居振容親自翻譯全劇,忠實呈現充斥在劇中(商場、法場、情場)的商業語彙,同時依循原劇,呈現由四條主線交織而成的喜劇結構,在掌握演出節奏的同時,兼顧台灣當代語彙的風格。

《威尼斯商人》的舞台設計、燈光設計、服裝設計、音樂設計,採古今交錯的方式呈現,而相關的設計、服裝製作和現場音樂演奏,由戲劇系學生包辦。購票洽元碁售票系統,電話:(〇二)二三六三〇二三一轉三九四六。