PRODUCTION The Merchant of Venice [Weinisi shangren]
Data Type:news
Author:Chen, Fang-shi
Title:NTU Department of Drama and Theatre Stages Shakespeare's Comedy The Merchant of Venice [Taida xijuxi yanchu Shaweng xiju Weinisi shangren]
Source:Taiwan Daily [Taiwan ribao]
Place:Taichung
Date:2001
Language:Chinese
Abstract:Directed by Jiu Jenn-rung, NTU’s production of The Merchant of Venice is a faithful rendering of Shakespeare's original. The performance venue, a student activity center, is not a professional theatre and presents much technical difficulty for the crew. Set design and costumes are all by the students. The performance features live music.
繼今年一月中在新舞台演出《金寶貝》,成立即將屆滿兩年的國立台灣大學戲劇學系,這次回到台大主場地,由美國耶魯大學戲劇藝術博士居振容教授執導,推出莎翁喜劇《威尼斯商人》。

《威》劇是一部由四個情節線交織而成的喜劇:1. 借據索討一磅肉的故事。2. 選寶盒招親的故事。3. 情人私奔的故事。4. 戒指的故事。台大戲劇系表示,此次的製作將依循《威》劇作的結構,混合的類型,不做狹隘的導演個人詮釋,或轉化為支解的前衛實驗,在配合教育劇場的前提之下,能讓學生更深入了解莎士比亞的寫作技巧及戲劇性。

這次《威》劇在台大第一學生活動中心演出,由於該舞台並不是專門為戲劇演出所設計的劇場舞台,這次演出對於戲劇系全體師生是一大挑戰,在許多空間與設備不足的條件下,學生必須在有限的空間創造想像空間,重建劇場的「威尼斯」。

這次演出包括舞台設計、燈光設計、服裝設計、宣傳票務的設計與處理,全部由學生一手包辦,甚至音樂方面的作曲、歌唱、樂器的演奏全部是戲劇系的學生演出,而所有的音樂也將採用現場表演。

《威》劇將從四月七日至十日,於台大第一學生活動中心演出。