PRODUCTION Julius Caesar [Kaisa dadi]
Data Type:news
Title: Julius Caesar Closed Last Night Successfully [Kaisa dadi gongyan zuowan yuanman jieshu]
Source:Chinese News [Huaxia dao bao]
Place:Taipei
Publisher:Chinese News [Huaxia dao bao]
Date:1977/5/18
Language:Chinese
Abstract:The audience from all walks of life approves of the director's ideas: a groundbreaking stage design to enhance audience involvement.

一連五天在南海路藝術館造成轟動的戲劇系四年級《凱撒大帝》公演,已於昨晚圓滿結束。

連日來前去觀賞該劇的各界人士有蔣王复璁、張曉風、蘇子、郎雲、林懷民及本校部院長、石副院長、焦訓導長等數百人,他們對於導演王生善教授,突破舞台空間,將演員的情緒感染予觀眾,而使觀眾有參與的感覺的導演手法,大表激賞。

由於這次演出的轟動,評論、報導的文章,亦散見於這幾天的報章,給予演出的同學們不少的鼓勵。戲劇系緊接著《凱》劇之後,將於明天起三天,推出由戲劇三主演的《春歸何處》。